Τι είναι το Franchise:
Το Franchise είναι μια μέθοδος προσφοράς προϊόντων και υπηρεσιών. Σε κάθε σύστημα Franchise υπάρχουν τουλάχιστον δύο μέρη που είναι αναγκαία: (1) Franchisor, αυτός που δανείζει το εμπορικό του σήμα ή επωνυμία και την εμπορική του μέθοδο, και (2) ο franchisee που πληρώνει ποσοστό (royalty) και ένα κόστος εισόδου για να αποκτήσει το δικαίωμα να εργαστεί κάτω από το όνομα του franchisor ακλουθώντας την εμπορική του μεθοδολογία.
Γιατί Franchising?
Τα οφέλη ενός νέου επιχειρηματία να αποκτήσει μέσω ενός σχήματος franchise μπορούν να συνοψιστούν ως ακολούθως.
a) Η δυνατότητα να αποκτήσει πλήθος υπηρεσιών και προϊόντων του franchisor κάτω από ένα εμπορικό σήμα μέσα από μία συνεργασία.
b) Η γεωγραφική περιοχή δράσης με ορισμένα όρια.
c) Η έρευνα και η εξέλιξη των υπηρεσιών και εξοπλισμού γίνονται από τον franchisor
d) Ολοκληρωμένη τεχνική, εμπορική, marketing και διοικητική εκπαίδευση πριν από το άνοιγμα κάθε νέου κέντρου εξυπηρέτησης
e) Εμπορική Υποστήριξη και υποστήριξη προώθησης σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.
f) Συνεχής τεχνική εκπαίδευση και υποστήριξη κατά την διάρκεια του συμβολαίου.
g) Ελαχιστοποίηση του ρίσκου ξεκινήματος νέας δραστηριότητας
Ποιος είναι ο Franchisor?
Ο Franchisor είναι το μέρος που προσφέρει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, μαζί με την τεχνογνωσία, την εμπορική πρακτική, το εμπορικό σήμα σε πελάτες μέσα από το δίκτυο Franchise.
Ποιος είναι ο Franchisee?
Ο Franchisee είναι ένας επιχειρηματίας ή μια εταιρία που εργάζεται κάτω από το εμπορικό σήμα και τις λειτουργίες του Franchisor, ακολουθώντας τους κανόνες και τις προϋποθέσεις του Franchisor σε μια ορισμένη περιοχή δράσης.
Τι είναι το Κόστος Εισόδου (Franchising Fee)?
Είναι το κόστος που πληρώνει ο Franchiseeγια την απόκτηση του τρόπου λειτουργίας, εκπαίδευσης, χρήσης των συστημάτων και χρήσης του εμπορικού σήματος σε συγκεκριμένη περιοχή, για συγκεκριμένη διάρκεια.
Τι είναι το Ποσοστό (Royalty)?
Είναι η μηνιαία αμοιβή που καταβάλει ο Franchisee, ορισμένη ως ποσοστό επί των εσόδων του κάθε Franchisee, γενικά σε μηνιαία βάση, για: τεχνική, εφοδιαστική, έρευνα και εξέλιξη προϊόντων, τεχνολογική ΙΤ και εμπορική (marketing) υποστήριξη από τον Franchisor, όπως ορίζεται στο συμβόλαιο δικαιόχρησης (franchise contract)